Uczniowie kl. 4b omawiają swoją pierwszą lekturę, “Akademię pana Kleksa”  Jana Brzechwy, z wykorzystaniem platformy Teams. Na ostatniej lekcji języka polskiego “przenieśli się” w świat pana Kleksa i wzięli udział w zajęciach znanych z “Akademii…” – lekcji kleksografii i przędzenia liter. Najpierw dzieci robiły na kartce kleksy, z których powstały obrazki z kształtami różnych zwierząt i figur. Następnie tworzyły własne inicjały z włóczki lub sznurka. Oto efekty ich twórczej pracy!

Czas zdalnej nauki sprzyja kreatywności uczniów, którzy postanowili zaprezentować najważniejsze elementy treści dramatu Juliusza Słowackiego na plakatach.”Balladyna” okazała się źródłem inspiracji dla Laury Gabel, Jakuba Mrozka i Dominiki Zbróg. Gratulujemy twórczych pomysłów.

Klasa 6 B przez cały tydzień podczas lekcji na platformie Teams omawiała lekturę R. Kosika “Felix, Net i Nika oraz Gang Niewidzialnych Ludzi” Na ostatniej lekcji rozmawiali o zagrożeniach, jakie niosą za sobą nowoczesne technologie. Uczniowie chcieli się przenieść do świata lektury, dlatego z radością wykonali , tak jak bohaterowie książki , swoje wynalazki, które mogłyby się przydać w codziennym życiu. W ten sposób powstały : robot do walki z koronawirusem, Robopsiak, Pochłaniator, Czarnobot, Mechaniczny straszak, symulator do jazdy konnej, robot szpiegowski, Pomocnik charytatywny i inne. Zapraszamy do naszej galerii wynalazków.

20.11.20 r. uczniowie klasy 4 A podczas lekcji na platformie Teams stali się uczniami Akademii pana Kleksa. Wprawdzie nie wszyscy mają imiona rozpoczynające się na “A”, jednak zostaliśmy przyjęci 🙂 Jedni przędli litery, drudzy robili kleksy, a jeszcze inni gotowali dziwne potrawy z różnych przedmiotów np. makaron z magicznym sosem. Na zakończenie lekcji wszyscy prezentowali swoje prace i mogli o nich opowiedzieć całej klasie. Było bardzo twórczo i ciekawie.